trening funkcjionalny kickboxin taekwondo.jpg

 

Zajęcia są skierowane do obu płci, do osób zarówno uprawiających różnego rodzaju sporty walki i tych które nie miały z nimi do czynienia.

Czym jest trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny imituje ruchy, które wykonujemy na co dzień. Może być doskonałym uzupełnieniem treningu sportów walki jak i zwykłego treningu na siłowni. Dzięki treningowi funkcjonalnemu poprzez zastosowanie wysokiej intensywności ćwiczeń, których celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni bez rozbudowywania masy mięśniowej możemy pracować nad poprawą kondycji, siły i szybkości oraz zwiększać gibkość i zakresy ruchów, przy jednoczesnej poprawie naszej sylwetki poprzez poprawę gęstości mięśni i ich napięcia.

Podstawowymi zasadami tego treningu są: wielostawowość ćwiczeń (odejście od ćwiczeń izolowanych, stosowanych w kulturystyce) oraz funkcjonalność ćwiczeń, czyli ich użyteczność imitująca ruchy codziennego życia. Zaletą wykonywania ćwiczeń złożonych jest poprawa działania układu krążenia oraz wzrost wydolności organizmu, ponieważ ćwiczenia te wymuszają intensywniejsze krążenie krwi w naszym organizmie. Trening ten korzystnie wpływa na wzmocnienie mięśni całego ciała z racji tego, że aktywizuje do pracy wszystkie rodzaje włókien mięśniowych, w odróżnieniu od tradycyjnych metod treningowych. Ten rodzaj treningu angażuje do pracy często zaniedbywane przez nas mięśnie głębokie jak i „centralny gorset mięśniowy” wzmacniając mięśnie tułowia zarówno z przodu jak i z tyłu, odciążając kręgosłup. Mięśnie te odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy i zapobiegają występowaniu bólów kręgosłupa.

Jak wygląda trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny pozornie wydaję się łatwy. Treningi są różnorodne często prowadzone w różnych formach. Na treningach wykorzystuję się elementy gimnastyki, kalisteniki oraz w zasadzie wszystkie możliwe przybory m.in. TRX, sztangielki, gryfy, kettle, piłki gumowe, piłki lekarskie, obciążenia, liny, drabinki koordynacyjne, bosu, skrzynie, płotki, sprzęt do boksu, worki bułgarskie.... itp. itd. Tak naprawdę jedynym ograniczeniem jest nasza fantazja.

Zalety treningu funkcjonalnego

Trening funkcjonalny ze względu na to, że łączy w sobie kilka rodzajów ruchu jednocześnie wzmacnia całe ciało, nie izoluje żadnej grupy mięśniowej, poprawia gibkość i koordynację. Oprócz tego szybkie tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi przy jednoczesnym zmniejszonym ryzyku występowania urazów podczas wykonywania codziennych czynności.

 

 

facebook

Następne zawody

TAEKWON-DO POLISH OPEN CUP

Dzierżoniów, 02.03.2019 r.

Taekwon-do Polish Open Cup 2019.jpg

tyg
dni
godz
min
sek

Współpraca

pzkb-logo.jpgLogo Taekwondo ITF.jpg

Ciekawe strony

5 palcowAZ-COM Mistral Camp.jpg logo.jpg

Miasta oraz Gminy współfinansujące i wspierające działania Klubu Sportowego Mistral

dąbrowa górnicza herb.jpg

Dąbrowa Górnicza

herb_bedzin.jpg

Powiat Będziński

wojkowice herb.jpg
Wojkowice

herb psary (1).jpg
 
Gmina Psary

 

 

b3_PLAKAT copy.jpg